Hjem > Tjene Penger På Nett > Penger Fra Vurderinger

Tjene Penger - Skriv Anmeldelser

Rekken av muligheter som lar deg tjene penger på internett er lang. En av disse mulighetene er å skrive anmeldelser. Det finnes minst et titalls nettsteder som tilbyr deg å tjene penger på denne måten og dette er en realistisk mulighet til litt ekstra penger. Vi kan ikke se hvordan det skal være mulig å tjene mye penger på å skrive anmeldelser, men det kan være en interessant mulighet til en liten ekstra inntekt.

Litt om muligheten
Muligheten til å tjene penger på anmelders har mye til felles med betalte spørreundersøkelser, samt de å få betalt for å lese epost. Alt dette er en de av en stor bransje hvor enorme summer omsettes, nemlig markedsføringsbransjen. Store og små bedrifter som produserer og/eller selger varer til vanlige forbrukere ønsker rett og slett hjelp til å selge sine produkter. En godt skrevet ærlig anmeldelse kan bære med å overtale potensielle kunder til å kjøpe en vare og det er bare naturlig at en bedrift er villig til å betale for dette. Årsaken til at du kan tjene penger på dette, er det faktum at anmeldelser fra andre kunder har størst påvirkningskraft.

En spennende mulighet
En meget populær mulighet til å tjene penger er å anmelde spill. Vi tenker da på spill til Playstation, Nintendo, PC og lignende. Du vil faktisk også få prøve spill som enda ikke er utgitt. Dette er en litt annen form for anmeldelse fordi det ikke er kunder som skal lese det du skriver. Dette er anmeldelser som skal brukes av produsenter med det mål å lage et best mulig spill. Du vil med andre ord bidra til utviklingen av nye spill, samtidig som du kan tjene en god del penger. Dersom dette er av interesse anbefales denne nettsiden.

Forutsetninger
Den viktigste forutsetningen er at du har kjennskap til produktet du skal vurdere. Det bør ikke være noe problem. Programvare, TV, Playstation, turistmål, hoteller, filmer, magasin og bøker, kjæledyr og sko er bare noen eksempler på ting du kan skrive anmeldelser om. For å kunne tjene mer penger kan det være fristende å pøse på med anmeldelser om alle slags produkter. Det vil sannsynligvis ikke fungere, men føre til dårlige og lite troverdige anmeldelser. Det vil igjen ødelegge dine muligheter til å tjene penger på denne måten. Videre er det en forutsetning at du skriver rimelig godt, samt at du behersker grunnleggende engelsk.

Noen Tips
Dess bedre anmeldelser du skriver, dess mer penger vil du tjene. Hva som er en god anmeldelse vil variere litt og blant annet avhenge av hva som skal anmeldes. Noen grunnleggende retningslinjer vil likevel øke dine muligheter til å tjene penger. Først og fremst bør du ikke skrive for langt. Nødvendig informasjon bør inkluderes, men bortsette fra det vil vanligvis konsise og informative anmeldelser generere mest penger. Tenk deg at du er en potensiell kunde. Hva ønsker du å vite? Hvor mye hadde du giddet å lese? Som en hovedregel vil en kunde ønske mer utfyllende informasjon om dyre varer og kortere informasjon om rimelige varer.

Det beste er nok å glemme at du skal tjene penger. Skriv en ærlig anmeldelse som lesere får tiltro til. Ta også med negative sider ved et produkt. Det er ikke noe som er perfekt og det vet potensielle kunder godt. Et lite tips er å inkludere informasjon om testresultater eller lignende. Det er en ting som bygger tillit og øker muligheten til å tjene penger. Husk bare å ta md kildehenvisning til tester du henviser til.

Eller bør du ikke la deg friste til å kopiere vurderinger fra andre nettsider. Automatiske programmer skanner hele tiden nettet og oppdager raskt duplikat innhold. Dermed vil du utestenges og miste muligheten til å tjene penger. Dette betyr også at du bare bør publisere en anmeldelse på et nettsted. Alle former for kopiering og duplikat innhold er noe nettstedseier ønsker å unngå, blant annet fordi Google og andre søkemotorer gjerne straffer sider med mye slikt innhold.

Litt vel seriøst?
Synes du dette virket litt vel seriøst? Det behøver det ikke være. Dett er bare tips for deg som ønsker å tjene penger på anmeldelser av varer og tjenester. Det er imidlertid ingen ting i veien for å skrive akkurat slik du ønsker. Kansje har du en stil som virkelig slår an og som gjør at du kan tjene gode penger. Du har uansett ikke noe å tape på forsøket.

Kom i gang
Som nevnt finnes det flere nettsteder som tilbyr deg å tjene penger på å skrive anmeldelser. Disse sidene fungerer litt forskjellig og du bør lese betingelser og vilkår før du setter i gang. Noen aktører betaler deg for eksempel en liten sum for hver anmeldelse pluss en sum for hver gang noen leser denne. På andre nettsteder vil du tjene penger hver gang noen stemmer på din anmeldelse. Det finnes også nettsteder som gir deg en del av annonseinntektene fra sidene hvor dine anmeldelser er publisert.

Noen muligheter
Her er noen nettsteder som tilbyr deg å tjene penger på å skrive anmeldelser. Vi har ikke inngående kunnskap om disse disene og ønsker derfor ikke å fremheve noen sider. Dersom du vil forsøke denne muligheten kan du finne mange tips i om hvilke aktører som er best gjennom å sjekke forskjellige engelskspråklige diskusjonsforum. Slike diskusjonsforum kan du finne ved enkle søk på Google.

Dooyoo er et nettsted hvor du kan tjene penger på mange forskjellige typer anmeldelser. Reise, bøker, kosmetikk, tv, video, hvitevarer og mote er noen av kategoriene du vil finne. Her får du betaling hver gang du skriver en anmeldelse av em bare eller tjeneste, samt hver gang noe leser denne.

Shvoong fremstår som en seriøs og grei mulighet til å tjene penger på internett. De ønsker anmeldelser innen de fleste kategorier, som for eksempel innen underholdning, kunst, internett og teknologi. Forskjellige produkter, bøker, reise, med mer, er andre muligheter. Her betales du ut i fra annonseinntektene på sider med dine anmeldelser.

Rateitall er en av de mest populære mulighetene til å tjene penger på anmeldelser av denne typen. Her kan du skrive anmeldelser om så å si alt. Musikk, filmer, kjæledyr, underholdning, samt en mengde forskjellige produkter er noen eksempler. Også her tjener du penger ut ifra annonsene plassert ved dine anmeldelser, men denne siden betaler deg en mye større andel en de fleste lignende aktører

Reviewme er en litt annerledes aktør som krever at du har en blogg du kan benytte. Tanken er at du anmelder et produkt for en annonsør, for så å tjene penger på å publisere denne på bloggen din. I utgangspunktet betyr det at potensialet er mye større og det bør være mulig å tjene en god del penger. Det betyr ikke nødvendigvis at dette er en god ide. Det finnes mange muligheter til å tjene penger på en blogg og dette er ikke den beste. Men for all del, det kan sikkert både være kjekt og interessant samtidig som du kan tjene penger. Her kan du lese mer om mulighetene til å tjene penger med blogging

Flere artikler fra Penger Til Deg.

Deltidsjobb - Om søknad, intervju, muligheter, med mer
Arbeide Hjemmefra - En god mulighet som alle kan benytte til å tjene penger